تا كچل نشده‌ايد مو بكاريد تا كچل نشده‌ايد مو بكاريد
تاریخ : سه شنبه 18 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks
تا كچل نشده‌ايد مو بكاريد
جام جم آنلاين: اگر روزي از خواب بيدار شويد و روي بالشتان انبوهي از موهاي ريخته شده را ببينيد، مسلما نگران مي‌شويد.

ريزش مو مشكل اجتناب‌ناپذيري است كه گاهي تا كچلتان نكرده دست از سرتان بر نمي‌دارد.

اين مشكل در مردان شايع‌تر از زنان است، به شكلي كه 90درصد از مردان درجاتی از ریزش مو را دارند كه می‌تواند تحت تاثیر عوامل ژنتیكی یا هورمونی باشد.

البته هر ريزش مويي نگران‌كننده نيست، چرا كه هر فرد در طول روز بین 50 تا 100 تار موی خود را از دست می‌دهد. این تعداد موهای مرده‌ای هستند كه می‌ریزند و جای خود را به موهای جدید می‌دهند.

به طور كلی تا زمانی كه 25 درصد از تراكم موها كم نشود، فرد شكایتی از كم شدن موها ندارد اما ريزش مو وقتي دردسرساز مي‌شود كه از حالت طبیعی فراتر ‌رود و تعداد موهای ریخته بیشتر از موهای تازه روییده ‌شود.

در این صورت فرد كم‌كم بخشی از موهای خود را از دست می‌دهد. در این حالت، ریزش مو گاهی به حدی شدید مي‌شود كه فرد دچار طاسی ‌شده و امكان رویش مجدد موها از بين مي‌رود.

دكتر داریوش دائر عضو انجمن متخصصان پوست و موي ایران با بيان اين‌كه 90 درصد از مردان درجاتی از ریزش مو دارند، به «جام‌جم» مي‌گويد: دلایل ریزش مو متنوع و متفاوت هستند، اما عمده‌ترین دلیل ریزش مو در خانم‌ها و آقایان ریزش هورمونی و آندروژنیك است كه به شكل طاسی خود را نشان می‌دهد.

او به ريزش مو به شكل گذرا اشاره و اظهار مي‌كند:در برخی موارد بر اثر استرس‌های شدید ممكن است افراد دچار ريزش موي شديد، اما گذرا شوند.

عضو انجمن متخصصان پوست و موي ایران مي‌گويد: هر عاملي كه باعث ايجاد استرس و اضطراب شديد شود، مانند اخبار ناگوار، سیل و جنگ، خونریزی، بارداری؛ شیردهی، جراحی، سوختگی و ... مي‌تواند فرد را دچار ريزش موي موقتي كند.

به گفته دكتر دائر، نوع دیگر ریزش مو بر اثر كمبود مواد مغذی، رژیم‌های نادرست، گیاهخواری صرف یا خوردن برخی داروها بروز می‌كند.

چه بايد كرد؟

در افرادی كه ریزش مو در آنها كامل باشد، می‌توان كاشت مو انجام داد، اما در مواردی كه كمتر از 50درصد از موها ریخته‌شده با روش‌های غیر جراحی و روش‌های دارویی می‌توان ریزش مو را درمان كرد.

عضو انجمن متخصصان پوست و موي ایران مي‌گويد: در برخی موارد ممكن است در سنین جوانی ریزش مو زیاد یا تدریجی باشد، اما در نهایت بیمار به دلیل از دست دادن بخش عمده‌ای از موهای خود مجبور به كاشت مو می‌شود.

به گفته دكتر دائر، برای كاشت مو از قسمت پس سر استفاده می‌شود، بنابراین هرچقدر این قسمت پر پشت‌تر باشد كاشت مو موفق‌تر است. از این رو بیمارانی كه قصد كاشت مو دارند بهتر است قبل از گسترش طاسی به این كار اقدام كنند.

وقتي كار به كاشت مو مي‌رسد

كاشت مو روشي علمي براي ترميم موهاي ريخته شده است. تاكنون دو روش عمده در كاشت مورد توجه و استفاده بوده است؛ یكی روش برداشت نواری است كه نواری از قسمت مودار پس سر برداشته می‌شود و پوست به همراه موهای آن زیر میكروسكوپ ریزریز شده و به واحدهای تشكیل دهنده مو تقسیم می‌شود و به صورت مرتب در سوراخ‌هایی كه جلوی سر ایجاد می‌شود كاشته خواهد شد.

در روش دوم نيز هر تار مو از پس سر خارج و بعد از تنظیم در جلوی سر كاشته می‌شود.

عضو انجمن پوست و مو در خصوص روش‌هاي جديد كاشت مو مي‌گويد: در روشي جدید كه به نام SAFER (روش كم تهاجم پيوند مو) معروف است ، در واقع با دستگاه PUNCH موهای زنده و قابل رشد به صورت اتوماتیك از قسمت پس سر برداشته می‌شود.

به گفته وي این دستگاه بدون سوراخ كردن پوست، دو تا سه میلی‌متر در پوست فرو می‌رود و ریشه و ساقه مو را برداشته و با فشار منفی به مخزن جمع‌آوري ویژه‌ای آنها را می‌كشد.

موهای برداشته شده جمع‌آوری شده و پس از تنظیم برای هر منطقه توسط ابزار مخصوص در جلوی سر كاشته می‌شود.

بازگشت مو ها

دكتر دائر با اشاره به اين‌كه 95درصد از موهای برداشته شده قابل استفاده است و موها پس از كاشت، حجم مناسبی دارند، ادامه مي‌دهد: بعد از گذشت 7 تا10 روز از برداشت و كاشت، پس سر ترمیم می‌شود. جای برداشت به شكل سوراخ یا برش جراحی نيست و چون عمق نفوذ دستگاه كم است نمای طبیعی سر حفظ می‌شود.

به گفته وي، موها نیز پس از اتمام كار شروع به رشد می‌كنند. این رشد 30 تا 40 روز ادامه دارد و پس از آن به طور موقت وارد فاز ریزش می‌شود كه شش تا 9 ماه به طول می‌انجامد، اما در ماه سوم پس از كاشت، مجددا موها رشد می‌كنند و هر ماه 10درصد به تراكم موها افزوده می‌شود كه بعد از 9 تا 12 ماه تراكم كامل خواهد شد.

با اين تفاسير کساني که از ريزش شديد مو‌ها و به تبع آن طاس شدن رنج مي‌برند بهتر است قبل از آن که کچلي به پس سرشان برسد ، براي کاشت مو اقدام کنند.




|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
موضوعات مرتبط: , , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید